ellenege.blogg.se

En blogg om mig, dvs. en blogg om konst och allt som hör till.

Rådjuret som for illa

Kategori: djur

För ett par veckor sedan målade jag detta rådjurskid. Sedan hamnade det i bagaget på min bil och bilen blev utlånad. När jag fick tillbaka min bil var målningen skadad.
En tung hund tyckte att den var en bra yta att stå på.
 
Blev lite sur, sen vände jag på tavlan och förklarade rådjuret sårat med att klottra ned berättelsen på baksidan av duken.
Till berättelsen hör att vi har haft familjens tre hundar kopplade trots att vi bor på landet. Just på grund av att rådjuren håller på att föda eller är högdräktiga, därför vill vi inte utsätta dem för en flock äventyrslystna hundar. Men man kan tydligen inte värna om alla rådjur i världen, det får räcka med dem i skogen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: