ellenege.blogg.se

En blogg om mig, dvs. en blogg om konst och allt som hör till.

Ett år sedan förra inlägget

Kategori: Konst

Och vilket år! Upp och ner, och hit och dit.
Sommarens utställning, över förväntningarna, som vanligt. Försäljning av tavlor, men främst fina kontakter. Nya huset med min älskade ateljé. Lillebror och hans fru födde en Sigrid i September.
Tre bröllop fick vi nöjet att gå på, jag och sambon. Massor av trevliga minnen och människor. Ett år av arbete med nya utmaningar och erfarenheter, som vanligt både underbart och utvecklande. Två veckor på kurs i Stockholm, med inriktning ADHD och Autism.
Och så är det tillverkning av bebis, med väntad leverans om drygt en månad. Fullt ös!
Jag inser att det låter väldigt uppåt och odelat bra. Så är det ju inte alls. Vi har också spenderat en månad på sjukhus med pappa som fick en stroke som han fortfarande håller på att hämta sig ifrån. Det såg illa ut ett tag och det är inte klokt att det har gått så bra trots allt.
På det hela taget har det varit ett högt tempo, och jag känner mig nöjd med att ha hunnit måla en knapp handfull akvareller, jag har skissat en hel del för att inte helt tappa känslan för målandet och för att lätt kunna få upp ett bra tempo på "produktionen". Men jag önskar alltid att jag skulle ha målat mer.
Mest uppdaterat är mitt konto på instagram.
Om man vill följa mig kan man söka efter ellenege, vill man se vad jag har skapat men hoppa över foton på familj och övrigt skrammel, så kolla efter #ellenege .

Kommentarer


Kommentera inlägget här: