ellenege.blogg.se

En blogg om mig, dvs. en blogg om konst och allt som hör till.

Medbrottsling sökes

Kategori: Konst

Gör schabloner till ett gatukonstprojekt. Men hur kul är det sedan att gå ut och genomföra dem på egen hand? Behöver en medbrottsling för att få glöden att avsluta och praktiskt genomföra verken.
Känner mig så uttråkad att hjärnan snart rinner ut ur öronen. Ändå lyckas jag sumpa alla sociala åtaganden med min skadade dygnsrytm.
Jag behöver semester från jobbet, en dos sol, en dos vänner och möjlighet att spendera min lediga tid vaken.
Inte ens tomten är vaken? Jodå, jag sitter fortfarande uppe.

Funderar fortfarande på resor och var jag bör ta vägen i sommar. Våren är spikad och jag sticker till Bologna en vecka. Fokus på skissande, museum, Ducati, arkitektur, mat och vänner.
Men den senare "stora"-resan där jag ger mig ut själv i världen med mitt skissblock och mina akvareller; är lite knepigare.

Inte Afrika, det är farligt säger Pappa. Mjovisst. Inte MC genom Europa, det är farligt säger Mamma. Jodå, det stämmer...
Är detta ett problem bara för att jag tänker resa som ensam tjej? Och varför låter jag mig påverkas. Kan det vara så att jag är evigt dömd till Charter eller beroende av resesällskap för att ta mig utanför Sverige. Kanske jag till och med borde hålla mig ifrån Danmark, man måste ju faktiskt ta sig igenom skåne. Skåne har ju blivit farligt det vet ju alla.
Målet med mitt resande är främst konstnärlig utveckling och känslan av äventyr. Madagaskar är fortfarande högst intressant, men Europa på båge tror jag kan ta mig närmre mitt mål. Måste räkna på bensin och övriga omkostnader för att se hur långt jag kommer på mina besparingar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: