ellenege.blogg.se

En blogg om mig, dvs. en blogg om konst och allt som hör till.

Inspirerande streetart

Kategori: Konst

Detta är en av många fantastiska upptäckter från gårdagens sökningar på kriminell konst i det offentliga rummet. Kan inte låta bli att älska spontant och kreativt skapande som folk delar med sig av. Och jag kan för allt i världen inte se att det skulle vara fel. Det finns självklart gränser för vad som är okej att göra, men jag blir ofta glad av att se graffiti och gatukonst. Guerilla gardening är något av det bästa som finns. Har ni inte stött på den rörelsen eller hört talas om den innan så rekommenderar jag starkt ett besök på Google. Mer konst åt folket!
 
Bilden är stulen från nätet i en simpel sökning, kommer ej ihåg om det var Facebook eller om det var från Google jag hittade bilden och jag har ingen aning om vem konstnären eller fotografen är. Om ni vet, lämna ett meddelande.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: