ellenege.blogg.se

En blogg om mig, dvs. en blogg om konst och allt som hör till.

den gyllene kon

Kategori: Allmänt

Detta är mitt ko-kranium som jag räddade ur en skräphög för mer än tio år sedan.
Min moster flyttade ut på landet och på deras innergård har detta kranium hängt så länge jag kan minnas. Ibland behövs dock en uppdatering för att undvika att den åter hamnar på tippen.
För ett par år sedan målade jag den limegrön med pensel. I veckan blev den sprayad med guldfärd av ädlaste sort ( Biltema) hur proffsigt som helst. Kylan utomhus hindrade min framfart, men jag konstruerade ett spraybås i badrummet. Fantastiskt effektivt, men ventilationen var under all kritik.
Resultatet blev fantastisk och det är nu en av mina mest älskade ägodelar, den har vunnit en plats på tio-i-topp listan; bland klenoder som mitt blytunga postskåp, Morfars gamla brittiska version av Alice i Underlandet, och en hög med knäppa barnmålningar av människans anatomi.
Vad är era mest älskade ägodelar?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: