ellenege.blogg.se

En blogg om mig, dvs. en blogg om konst och allt som hör till.

Time out

Kategori: Konst

Har tagit en paus från allt som kan distrahera mig från att sitta vid datorn och söka skolor. Har lämnat hunden, har lämnat hemmet och sitter på stan med datorn och en kopp kaffe.
Igår anmälde jag mig till Valand och Konstfack, och idag är det dags att skicka in antagningsprover och portfolio till dem. Sista ansökningsdag är 1Mars och jag vill hinna söka så många utbildningar som möjligt.
Inser varje gång jag ska få ihop en portfolio att jag är usel på att dokumentera det jag skapar, men det har blivit bättre på senaste tid i och med bloggen. Så det är lättare idag än det var förra året.
Jag sökte till Konstfack förra året, men inga andra skolor.
I år känns det som ett måste att få plugga konst.
Miljön, möjligheterna, nya kontakter. Bara att få nya material att jobba med och ha möjlighet att lära sig hantera dem fullt ut. Mest längtar jag efter att ha människor runt mig som är intresserade av samma saker som mig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: