ellenege.blogg.se

En blogg om mig, dvs. en blogg om konst och allt som hör till.

Mer klistermärken

Kategori: Konst


Tar med dom bara för att det är en kul bild och trevligt med lite färg på bloggen. Och jag har inget att visa idag, eftersom jag jobbar på ett porträtt jag fick en beställning på i December. Det går inte att visa den eftersom det ska vara en överraskning, så jag får dela den vid ett senare tillfälle. Det verkar kunna bli en duglig avbildning. Blir skräckslagen av att göra porträtt ibland, det kan bli så uruselt om det blir fel, och det kan bli en högt uppskattad bild för familjen om den blir bra. Roar mig med att kolla på tatueringar av porträtt emellanåt, skräckblandad förtjusning är nog rätt uttryck. Man vill inte påtvinga någon en målning dom inte trivs med bara för att det är ett beställningsjobb. Har tagit fram en policy för hur jag ska hantera detta, jag gör relativt snabba akvareller eller akryler där jag satsar mer på känsla och uttryck än detaljer. Sedan gör jag tre till fem stycken. Kunden får sedan välja dem som de trivs bäst med och där de känner en koppling till avbildningen. De överblivna bilderna tar jag mig rätten att sälja vidare eller kassera. Jag måste bara se till att inte spendera för mycket tid på varje enskild bild och inte börja nörda in på detaljer.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: