ellenege.blogg.se

En blogg om mig, dvs. en blogg om konst och allt som hör till.

Komplikationer

Kategori: Konst

 
Det irriterar mig att det ska finnas tusen hemsidor med enkla steg för steg instruktioner, alla olika. Först ska du anmäla ditt intresse, det var en utmaning. Andra steget är olika papper ska skickas med, och ibland inte. Sen är det omgång tre om du söker en skola som väljer dig utifrån dina arbetsprover. Men det sägs att det är första sättet för högskolorna att sålla bort dem som inte är engagerade nog att ta sig an kryptot. Vilket bök.
Imorgon ska jag ta mig an att fixa personbevis och papper på utbildningar och annat trevligt.
Det här är inte min starka sida.
Jag vill ju bara få måla, och få tid och möjlighet att bli bättre.

Bilden är från -09 och ett mixedmedia kollage jag gjorde då jag lyssnade på ljudboken Moby Dick och olika Jules Verne.
Delar är foton från då jag och min bror dyker eller fiskar strömming. I mitten är ett självporträtt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: