ellenege.blogg.se

En blogg om mig, dvs. en blogg om konst och allt som hör till.

yoyoyo!

Kategori: Konst

Sitter på jobbet och målar.
Uppdatering med foton imorgon. Har precis avslutat en pilgrimsfalk och en scarlet macaw. Jag har säkert glömt någon, det går fort nu. Bra att jag har börjat blogga så att jag lättare kommer ihåg att dokumentera mina alster.
Sitter i startgroparna med en leopard och en hyena.

Gjorde en abstrakt akvarell/bläck-målning som jag känner mig nöjd med och har fått god respons på. Funderar ibland på om det kan vara ett intressant sidospår att undersöka vidare. Kommer i alla fall att leka vidare med abstrakt konst på kammaren.

Brorsan och svägerskan hade inflytt/födelsedagsbjudning i Linköping idag. Väldigt trevligt. Och härliga människor.
Tog med mig portfolion med akvareller för att dom skulle få plocka ut ett par målningar till lägenheten. Spännande att visa bilderna för en ny publik, fick dra fram dem tre gånger innan det var dags att pysa. Behöver träna på att visa dem, svamlar och flackar med blicken när jag får för mycket beröm och uppmärksamhet. Inte bra.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: