ellenege.blogg.se

En blogg om mig, dvs. en blogg om konst och allt som hör till.

Morbida motiv

Kategori: Konst

Skrev ett långt inlägg om varför jag målar vad folk verkar tycka är otäcka motiv, sen låste sig sidan och nu blir det omstart.

Kontentan är nog följande; Jag målar det jag känner, det jag finner vackert och lärorikt. Jag målar det som utvecklar mig eller det jag tänker på.

Så varför kranium?
Jag funderar just nu på vad som skiljer djur från människor, hur vi är upbyggda, hur vi rör på oss och hur vi sitter ihop. Var kommer vi ifrån och hur kommer vi fortsätta att utvecklas?

Utöver det är motiven fantastiska att träna på för att avbilda ljus, färg och volym med.

Fotot är från mammas stall och kafeterian där jag satt och målade idag.
Hur har min familj, miljö och dagliga samtalsämnen påverkat min känsla för förgänglighet?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: