ellenege.blogg.se

En blogg om mig, dvs. en blogg om konst och allt som hör till.

Kollaps

Kategori: Konst

Jodå, och det är telefonen jag snackar om. Därför fattas det ett par akvareller i dokumenteringen, men dom kommer att vara på plats inom kort. Men det går lite långsamt utan min trevliga lilla telefon.
Senaste dygnet har jag avbildat en tamkatts kranium, och jag har utvecklat min poster som ska vara klar efter en timmes ytterligare arbete; okej, kanske två. Sitter i skrivande stund med en späckhuggare som jag kommer att avsluta inatt innan jag lämnar jobbet kl.07 im.. idag.
Dessutom blev jag tillfrågad av min kusin att måla några läckra grabbar, hon börjar kanske tröttna på alla brudar jag målar.
Varför är det så? Oavsett kön så målar man helst kvinnor? Mer kurvor, ja. Men om man söker mer subtila former borde man avbilda män. Så jag målar på en grabb åt henne. Vi får se om det är något som faller henne på läppen. Det är iaf. ett trevligt experiment. Jag har applicerat mitt mer färggranna och avslappnade måleri på grabben, och det kan bli kul. Det får ni avgöra. Bild på grabben och postern kan dröja ett par dagar, men bilder kommer.

Har blivit tillfrågad att teckna/ måla några bilder till en avhandling som en härlig bekant skriver om att mäta kroppseget cannbis och liknande i kappmuskeln. Var jag intresserad av detta? När får jag starta? Hoppas att det blir av och att det blir vad hon hoppas på. Kommer minst sagt att göra allt jag kan för att det ska bli perfekt. Bara att få representeras i så intellektuella sammanhang är grymt häftigt.

Var och kikade på Mats utställning i söndags. Ta er dit om ni kan! Det är smart, fräckt, och otroligt vackert. Rekommenderar alla jag möter att gå dit. Var där extremt länge och bara njöt.
Var lite tärd efter ett antal vakna nätter på jobbet, så jag var nog inte ultimat kommunikativ. Sista halvtimmen var jag så påverkad av den rofyllda stämningen och det varma ljuset från ljuslådorna att jag kände mig sövd, vaggad och trygg. En toppnotering på säsongens utställningar, sedda och arrangerade.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: