ellenege.blogg.se

En blogg om mig, dvs. en blogg om konst och allt som hör till.

Skissar, tankar och akvareller

Kategori: Konst

Håller på och laddar inför något nytt skulle jag vilja påstå, man vet dock aldrig hur det faller ut och om det blir något bra av idéerna. Jag har flutit med på vågen av mina akvareller, men nu när jag är uppe i 70+ akvareller börjar upptäcktslusten ta över.
Jag håller iofs. på med sju eller åtta akvareller i detta nu som kommer bli klara inom kort. Flodhästen väntar på sig och behöver lite tid att mogna innan jag tar det sista steget med den.

Så; Jag skissar mer än vanligt och funderar på hur jag skulle kunna omvandla mina skisser och akvareller till Threadless-material. ( Sida som säljer t-shirts med dina motiv, eller där du kan hitta unika plagg )
Jag fick förslaget från en bekant som köper sina t-shirts där och som sade sig sakna mina motiv där. Wish granted.
Men det är lite pyssel att omvandla traditionellt skapade motiv så att de går att applicera som tryck.

Här är en av skisserna som jag har tänkt kan passa forumet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: