ellenege.blogg.se

En blogg om mig, dvs. en blogg om konst och allt som hör till.

Gårdagens akryl

Kategori: Konst

Min nya atelje aka. mitt hem.
Detta är en del av min akrylserie, och ett verk jag väntar mig bli klar med innan dagen är över. Kan resultera i en sen kväll och en uttråkad hund. Får kompensera Elsa med grisöron och köttbullar.
Det kommer bli tre eller fyra tavlor i serien. Killen i tvångströja som är färdigställd. Den stora hjärnan, och tjejen med den frånvarande blicken.
Tror att jag håller mig från att förklara mina tankegångar kring dessa för att lämna utrymme för fri tolkning. Kommer däremot att lägga upp ett foto på tavlorna tillsammans när de är klara. Dom varierar i storlek beroende på vad jag önskar belysa starkast, och jag vill visa hur de förhåller sig till varandra.
Ohh! Jag hoppas att jag hinner allt jag önskar få gjort idag, i helgen väntar jobb, massor av jobb.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: