ellenege.blogg.se

En blogg om mig, dvs. en blogg om konst och allt som hör till.

Collage

Kategori: Konst

Glömde bort att jag gjorde den här i veckan som gick. Tanken bakom den är att jämföra höger/vänster hjärnhalva. Om man ser på det enkelt. Sen drar jag paralleller till livet vi lever och det liv vi önskar att vi levde. Vilket är en parallell till Facebook-sjukan. Man försöker visa att man lever ett spännande liv i text och foton emedan man önskar att man har ett liv, som han/hon/kompisen/bekantskap man är avundsjuk på; som säkert sitter hemma vid datorn och laddar upp bilder i deppig ensamhet. Jag är inte helt nöjd med hur jag uttrycker detta, men det kan få duga som en idéskiss tills jag har tid att utföra den bättre. Men avund och hur man jämför sig med andra är enligt mig väldigt intressant.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: