ellenege.blogg.se

En blogg om mig, dvs. en blogg om konst och allt som hör till.

Nu kommer julkänslan smygande

Kategori: Konst

Börjar sticka, och bjuder på glöggafton. Det är helt fantastiskt vackert ute och jag tycker att det känns fantastiskt med snön. Min Elsa är ännu gladare i snön och ser till att ta med sig massor in efter varje promenad. På fotot sitter hon och surar i stallets café över att jag har tvingat på henne overallen. Men vad ska man göra?, hon stövlar in med fem kilo snö i pälsen och skrapar av sig den i sängen, soffan och på mattan. Dåligt med julefrid efter det.
Igår på glöggkvällen blev jag av med en `tavla` Hade grundat en duk i en färg och stil som min mammas-sysslings-fru, blev kär i. Det ni, snacka om att vara nära sin släkt. Well, well. Jag bad att få byta den mot en ny duk. Alla nöjda, hade tappat glöden till sagda bakgrund, och då är det nog bättre att starta om.
Kan bli ett glapp i målandet några dagar framöver. Julstök, jobb, bolagsstämma och julafton väntar. Men jag har nog en del tidigare akvareller att uppdatera med.
Vore det för makabert att måla ett renkranium säsongen till ära? :) Hmm,.. kan vara en nog så bra orsak att måla den.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: