ellenege.blogg.se

En blogg om mig, dvs. en blogg om konst och allt som hör till.

Här hädas friskt

Kategori: Allmänt

Men nya tapeter, idèer och en ny lägenhet känns en del prylar förlegade och dammiga.

Detta är en av min morfars skulpturer från perioden då han var mycket i afrika. Jag har alltid gillat den, men ärligt talat; hur ofta är konst en snygg del av inredningen. Ofta ska konsten vara en oberoende opåverkad del av våra hem, men vem har ytor att slösa på det? Jag vill ha integrerad konst och galna prylar som passar min stil. Så även konsten.

Det resulterade i att den afrikanska damen blev rödmålad och får ta plats bland mina säsongsbetonade prylar. Visst, jag har alltid tyckt att hon var lite av en tomte.

Önskar att min egen konst blev behandlad på detta sätt. Hellre anpassad än kasserad eller bara missanpassad och tråkig. Och nu har skulpturen äntligen fått den status den ( antagligen? ) har längtat efter.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: