ellenege.blogg.se

En blogg om mig, dvs. en blogg om konst och allt som hör till.

Fåniga brudar

Kategori: Allmänt

Är inspirerad av starka uttryck och människor, så jag letar konstant efter foton eller reklam som ger rätt känsla för att påbörja en målning. Ofta blir det enkla motiv med en känsla av mode, då dessa bilder är mer dramatiska. Detta verkar vara populära motiv och därför populära målningar. Jag erkänner att jag använder mig av publikfrieri som en pr-metod. Men efter ett par veckors lekande med akvarellerna börjar jag känna mig säkrare och kan våga släppa på ramar och trygga motiv.
Here we go! Nu är det ben och kranier som inspirerar, en relativt ny gren av motiv och aldrig avbildat i akvarell. En fantastisk kombination som jag hoppas kommer underhålla mig nog för att få en något sammanhållande kollektion att ställa ut.
Just detta, att hålla en linje och göra en serie målningar är min största utmaning. Där förstår jag mig mer på Picasso som ständigt letade efter nya motiv, medier och metoder. Däremot hade Picasso ett givet tema i färger. Det är svårt att bedöma sina egna verk, så ge gärna feedback om ni tycker er se en röd tråd i mina verk.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: